GAZ 21

Po kelis metus trukusio susirašinėjimo bei aktyvių diskusijų su Lietuvos Respublikos Susisiekimo, Vidaus reikalų ministerijomis, o taip pat su Seimo Teisės ir teisėtvarkos bei kitais komitetais dėl istorinių transporto priemonių neapmokęstinimo, gautas oficialus valstybės pareigūnų patikinimas, jog tuo atveju, jei būtų įvestas visuotinis transporto priemonių apmokęstinimas, Istorinių motorinių transporto priemonių valdytojai šio mokesčio išvengs. Valstybės pareigūnai atkreipia dėmesį į tai, jog istorinės motorinės transporto priemonės nėra naudojamos kasdieninėms reikmėms, o taip pat, jog iš viso Lietuvos Respublikoje registruotų 1,4 mln. transporto priemonių, istorinės tesudaro kiek daugiau nei 400 transporto priemonių (2015 m. spalio mėn. duomenimis).
GAZ 21, 1969 m., Foto Bros nuotrauka

Asoc. „Retromobile“ pažymimi, jog istorinės motorinės transporto priemonės nėra apmokęstinamos nei vienoje Europos šalyje, tai sąlygoja tiek aukščiau valstybės pareigūnų išreikšti pastebėjimai, tiek istorinės transporto priemonės paskirtis – istorinė vertė. Beje, reikia nepamiršti, jog ne bet kuris senas automobilis yra senovinis. Senas ir senovinis – dvi skirtingos sąvokos, kurios mūsų visuomenėje vis dar maišomos. Istorinius automobilius bei motociklus viešąjame eisme išskiria rudos spalvos valstybinio numerio ženklai, kuriuose nurodyti transporto priemonės pagaminimo metai. Istorinis automobilis bei motociklas turi turėti ne mažiau kaip 30 metų, bei būti be jokių konstrukcinių perdarymų.

 

______________