Visgi Lietuvoje dar pasitaiko rasti jau laikytos išnykusios ir rodos niekada keliuose nebepasirodysiančios technikos. Vieną gražią 2018 metų pavasario dieną įvyko mažas stebuklas ir gerų žmonių dėka mums pavyko rasti autobusą LAZ 695 E, dar kitaip vadinamą „Jelena”. Pirminis įspūdis nežadėjo nieko gero. Tačiau kuomet pradėjome gilintis labiau, vis akivaizdžiau darėsi, jog situacija nėra beviltiška. Nors autobuse nebuvo variklio ir galinių kairės pusės padangų, o priekinės padangos nuleistos, mums tai nesukėlė per daug neigiamų emocijų. Tuo labiau, jog už pečių jau buvo patirtis prikeliant ne vieną istorinį autobusą.
Paskelbus pirminę informaciją apie rastą autobusą, netrukus su mumis susisiekė tokios technikos entuziastai, pateikdami informaciją kam konkrečiai priklausė ir kaip istoriškai dėliojosi šio autobuso likimas.
O pasirodo tai yra 1968 metų autobusas, visiškai naujas atkeliavę į Kauną, Kauno autobusų parką. Kauno autobusų parke tarnavęs iki 1975 metus jis buvo nurašytas ir perduotas Vilniaus padalinio Lentvario geležinkeliečiams. 1986 metais autobusas pakliuvo į Paparčių kolūkį (Kaišiadorių rajonas). Autobusas buvo priskirtas vairuotojui Kęstučiui, kuris su juo sąžiningai dirbo iki kolūkio, o vėliau žemės ūkio bendrovės likvidavimo 1995 metais. Autobusu buvo vežiojamos vaikų ekskursijos, kolūkio kombainininkams vežamas maistas. Likviduojant bendrovę autobusą leista išsipirkti jo vairuotojui. Nuo 1996 metų autobusas visą laiką stovėjo Kaišiadorių rajone. Kaip pasakoja Kęstutis, kaimynas iškaulijo variklį, galinius ratus. Autobusas tapo sandėliuku…
O čia keletas autobuso išjudinimo foto
Pirminis vaizdelis
„Įvedimo” į eksploataciją įsakymas
Filmuota medžiaga
Toliau vykdoma defektacija, nustatomos bei ieškomos reikalingos medžiagos, dalys.
Būtumėme dėkingi už bet kokią informaciją apie panašias transporto priemones.
Neleiskime technikos istorijai sunykti metalo laužyne!