2022 lapkritis – FIVA mėnuo

2022 metų lapkričio mėnuo buvo labai karštas tarptautinio bendravimo prasme.

Lapkričio 11-13 vyko Šiaurės-Baltijos šalių FIVA narių forumas Estijoje, o štai po savaitės – lapkričio 19-20 dienomis vyko FIVA generalinė asamblėja Bulgarijoje. Pirmojoje sudalyvavome gyvai, antrojoje – telekomunikacijų priemonėmis.

FIVA konferencija Estijoje, kurios metu susitikimo pavadinimas įformintas kaip: „Šiaurės-Baltijos istorinio transporto forumas“ praėjo pakankamai sklandžiai. Konferencija vyko Laitse Rally Park teritorijoje, kuri įsikūrusi 40 kilometrų piečiau Talino.

Kiekvienos iš Baltijos šalių atstovai pristatė savo šalių istorinio transporto identifikavimo tvarką, iškylančius iššūkius, pasiekimus ir ateities perspektyvas. Taip pat istorinio transporto priemonių statuso klausimus pristatė Danijos, Norvegijos, Švedijos bei Suomijos atstovai. Tikslumo dėlei reikia paminėti, jog Šiaurės šalys susiduria kiek su kitokiomis problemomis, nei Baltijos, tačiau tai įtakoja jų didesnė patirtis istorinio transporto priemonių puoselėjimo veikloje.

Šiaurės-Baltijos istorinio transporto forume dalyvavo FIVA vadovybės atstovai iš įstatyminės komisijos, vadovas Lars Genild (Danija), o taip pat utilitarinės (savaeigių ir kitų analogiškų tr.priemonių) komisijos vadovas Timo Vuortio (Švedija), techninei komisijai atstovavo Geir Iversen (Norvegija).

Apart aptarimo bei atskirų šalių sukauptos patirties pasidalinimo, Lietuvos atstovai dar prieš susirinkimą buvo iškėlę klausimą dėl sovietinių transporto priemonių vertinimo galimybių, ypač atsižvelgiant į tai, jog absoliuti dauguma Tarybų Sąjungos automobilių yra kopijos ir ne bet kokios – o būtent nelegalios. Lietuvos atstovams buvo iškilęs moralinis klausimas dėl tokių transporto priemonių vertinimo galimybių bei sąžiningumo vakarietiškų transporto priemonių kūrėjų atžvilgiu.

Pristačius temą ir įsiplieskus diskusijoms, visgi sutarta, jog tokios transporto priemonės gali būti vertinamos pagal FIVA ID reikalavimus.

Sekmadieninė konferencija vyko Talino senamiestyje. Čia buvo svarstomi Šiaurės-Baltijos forumo ateities klausimai, komunikacijos operatyvumas, galima strategija bendrai ginant savo interesus tiek nacionaliniu, tiek Europos lygmeniu.

Ne tiek pasisvečiavę, kiek realiai paplušėję, forumo dalyviai sutarė, jog 3 metų priverstinė pertrauka (priminsime, jog dėl pandemijos konferencija nevyko net 3 metus) nėra į gerą. FIVA Šiaurės-Baltijos forumo dalyviai 2023 metais sutarė konferenciją organizuoti Suomijoje.

___________________________

Kitas ne ką mažiau įspūdingas, o iš ties reikšmingas renginys, vyko lapkričio 18-20 dienomis Bulgarijoje, Sofijoje. Čia, beje taip pat, po kelių metų pertraukos rinkosi viso pasaulio FIVA atstovai. Lapkričio 18 dienos konferencija buvo skirta labiau plačiajai visuomenės daliai, o štai antra diena – lapkričio 19 diena FIVA vadovybės, finansų, audito ir visų komitetų vadovų veiklos išklausymui, analizei ir žinoma balsavimui už jas. Lietuvos atstovai, kaip ir daugelis kitų šalių atstovai turėjo 2 balsus, kuriuos savo nuožiūra galėjo pritarti, atmesti ar susilaikyti nuo tam tikro klausimo.

Sofijoje buvo renkamas FIVA prezidentas, vice prezidentai bei visų komisijų vadovai.

Plačios diskusijos, argumentai „už“ ir „prieš“, istorinio transporto išsaugojimas ateities keliuose, ypač įvertinant tai, jog taršioms tr.priemonėms vis mažiau ir mažiau lieka erdvės dalyvauti viešajame eisme, kelia didelį susirūpinimą istorinio transporto gerbėjams. FIVA vadovybė ieško kelių bei imasi iniciatyvos siekiant įrodyti, jog istorinės tr.priemonės taip pat turi teisę į kelią šiuolaikiniame pasaulyje.

Facebook'as
X

Išsirinkite žurnalą


Įveskite savo duomenys

Vardas ir pavardė

Telefono numeris

El. pašto adresas

Toliau

Įveskite adresą

Galtvė, namo ir būto numeris

Miestas

Šalis

Toliau

Pasirinkite savo banką