Tarptautinė istorinių transporto priemonių asociacija – FIVA išreiškė palaikymą prieš istorinių transporto apmokestinimą taršos ir/ar kitais analogiškais mokesčiais Lietuvoje (vertimas apačioje)

Kartu su raštu FIVA pateikė Europos socialinio ir ekonominio tyrimo rezultatus (žr. žemiau)

Vertimas:

Mūsų Lietuvos klubo narys pranešė, kad Lietuvos Vyriausybė planuoja įvesti kasmetinį transporto priemonių kelių mokestį pagal išmetamųjų teršalų kiekį.
Todėl norime patarti Vyriausybei atsižvelgti į istorines transporto priemones, kad šios transporto priemonės neproporcingai nenukentėtų.
Pirmiausiai, pagrindinė priežastis, kodėl dauguma Europos šalių visiškai atleidžia istorines transporto priemones nuo bet kokio metinio kelių mokesčio, o taip pat pagrįsto išmetamųjų teršalų kiekiu, yra ta, kad visos istorinės transporto priemonės yra pagamintos gerokai prieš vykdytus išmetamųjų teršalų bandymus, prieš bet kokią nuvažiuotos ridos vienam litrui degalų bandymo schemą.
Kitaip tariant, nėra realių palyginamų testų, kurie sudarytų tinkamą pagrindą apmokestinimui.

Antra, FIVA socialinės ir ekonominės apklausos rezultatai atskleidė, kad istorinės transporto priemonės (pagal FIVA istorinės transporto priemonės apibrėžimą) visoje Europoje kasmet vidutiniškai nuvažiuoja 1 462 km. ir naudojama ne daugiau 15 kelionių.
Istorinės transporto priemonės paprastai naudojamos už miesto ribų ir beveik niekada nenaudojamos piko valandomis, kai išmetamųjų teršalų kiekis yra didžiausia oro kokybės problema.
Norėdami gauti informacijos, pridėjome Europos socialinio ir ekonominio tyrimo rezultatus.