„Juodoji paukštė“, kuri taip ir neskrido
Kaip automobiliu pamušti greičio rekordą? Į šį klausimą žmonija mėgina atsakyti nuo to momento kai tik atsirado automobilis, ir žinoma kai Prancūzijoje 1894 metais įvyko pirmosios lenktynės automobiliais.
Daugelis automobilių konstruktorių, o taip pat ir gamintojų visais laikais apie tai svajojo. Tačiau kai kas nuėjo toliau nei svajonės ir bandė tai įgyvendinti.
Rodos nieko bendro su greičio rekordais neturinti Mercedes Benz kompanija (bet iki 2 pasaulinio karo), ne išimtis. 1939 metais Mercedes Benz kompanija pristatė projektą „T-80“.
1937 metais projektą palaimino tuometis Vokietijos tautos vadas Adolfas Hitleris ir darbai prasidėjo.
Projekto realizacijos įgyvendinimui buvo pasitelktas garsiausias to meto konstruktorius – Ferdinandas Poršė (Ferdinand Porsche). Jis teisingai numatė, jog būsima transporto priemonė skirta tik greičiui ir daugiau niekam. O jei skirta greičiui, tai viskas turi suktis tik apie tą įrengimą, kuris sukuria greitį – žinoma tai variklis. Variklis paimtas už pagrindą ir apie jį pradėtos lipdyti aliuminio konstrukcijos. Kadangi reikėjo numatyti begales jungčių, išspręsti begales nežinomųjų, įvertinti aerodinamines savybes, kurios tais metais jau tapo aišku, jog vaidina ne paskutinį vaidmenį, buvo sukurtas 2896 kilogramų, 6 ratų (dviejų varančiųjų ašių), 8,24 metrų ilgio, 3,20 metrų pločio, 1,74 metrų aukščio monstras.
Svarbiausias automobilio agregatas – variklis, Daimler-Benz DB 603, nestandartinis, nes paimtas iš aviacijos naikintuvo Messerschmidt Bf 109 ir kiek patobulintas. Jau tuo metu šie varikliai turėjo kuro įpurškimo, o ne karbiutorinę sistemą ir tai leido žymiai pagerinti siekiamas greičių charakteristikas. Variklis naudojo specialų kurą, sudarytą iš metilo alkoholio (63 proc.), benzeno (16 proc.), etanolio (12 proc.), acetono (4,4 proc.), nitrobenzeno (2,2 proc.) su metanolio įpurškimu variklio aušinimui.
Mėginimas sujungti lėktuvo bei automobilio savybes tegalėjo reikšti vieną, žmonės ir toliau mėgina ieškoti stipriausių, greičiausių. Iškelta idėja – pasiekti greičio rekordą žemėje. O jei mes greičiausi – tai ko gero ir geriausi! Jau vien tas faktas, kad V 12 formos variklis sveria toną, yra 44,5 litrų darbinio tūrio, ir išvysto arti 3000 arklio galias, apie jokį praktinį šios naujai kuriamos transporto priemonės panaudojimą neverta nė galvoti, o ką jau kalbėti… Tačiau tai buvo niekis prieš nacistinės Vokietijos siekį pademonstruoti pasauliui dar vieną savo technologinį pranašumą.
Ir rodos kai iki šios transporto priemonės išbandymo tetrūko įpilti reaktyvinio kuro (pirmasis važiavimas buvo suplanuotas 1940 metų sausio mėnesį, specialiai tam numatyto kelio Berlynas – Leipcigas kelio ruože)… prasidėjo 2 pasaulinis karas. Projektas buvo pamirštas ir numatytas pasiekti 750 kilometrų per valandą greitis taip ir liko neišmėgintas. Transporto priemonė A.Hitlerio garbei neoficialiai buvo pavadinta „Juodoji paukštė“ ir turėjo būti nudažyta juodai, papuošiant ją nacistine simbolika. Mercedes Benz T80 projektas Vokietijai kainavo apie 600,000 reichsmarkių (garsiojo „Vabalo“ kaina tuo metu buvo apie 1000 markių). Karo pradžioje variklis iš transporto priemonės buvo išimtas, o pats kėbulas pervežtas į Austrijos miestą Karintiją.
Šiuo metu Mercedes Benz T80 demonstruojamas Mercedes Benz muziejuje Štutgarde.