Asociacijos „Retromobile“ šeši nariai – Valdemaras, Vidminas, Raimundas, Laurynas, Tadas bei Ramūnas 2009 metų vasario 4 – 9 dienomis vyko į tarptautinę istorinių-senovinių automobilių-motociklų, ekipiruotės bei atributikos parodą Paryžiuje.
Šiuo savo pasakojimu Jūsų dėmesiui pristatysime vykusios parodos įspūdžius, o taipogi ir kelionės nuotykius.
Kaip tarėme, taip ir padarėme – susiruošėme į žygį maršrutu Kaunas – Varšuva – Berlynas – Hanoveris – Amsterdamas – Briuselis – Paryžius – Strasbūras – Sinsheim muziejus – Praha – Varšuva – Kaunas. Nors rodytųsi, jog tokiai kompanijai priklauso važiuoti oldtimer‘iu, tačiau šį sykį dėl ypač prastų oro sąlygų pasirinkome kitą transporto priemonę – visiškai naujutėlaitį Ford Transit Hymer kemperį – namuką ant ratų. Savo senuosius draugus į Europą vešime ir žinome būsime patys vežami šiltuoju metu – vasarą.  Kaip toliau iš pasakojimo suprasite – tas „naujutėlaitis“ automobilis nebuvo jau toks naujas.

Taigi, surinkę maksimum informacijos apie vyksiančią parodą Paryžiuje, kitas galimas lankytinas vietas, susiruošėme, ir 2009 m. vasario 4 dieną išvykome į smagią kelionę. Pats smagumas prasidėjo likus 150 km. iki Poznanės. Apie 4.30 valandą ryto supratome, jog mūsų „naujutėlaitė“ mašinytė ne tik, kad „netraukia“ (vienu metu vos „fūrą” aplenkėme), bet netgi ir nešildo… Galų gale variklio temperatūrai staigiai šoktelėjus iki 120 oC – teko staigiai stabdyti ir per stebuklą laisva eiga įriedėjome į degalinę. Čia gavome šviesos, kurios pagalba ir išsiaiškinome kas prie ko. Pasirodo atsipalaidavo įkniedyti šildymo sistemos įveržimai, todėl iš pradžių aušinimo skystis, o vėliau mūsų pilamas vanduo dar kiek gelbėjo susidariusią situaciją, bet vėliau įkniedijimui vis labiau besijudinant, jis dar labiau išlūžo. Taip nuolat dapilinėdami vandenį judėjome iki didesnio miesto – Poznanės, kol galų gale 7 ryto supratome, kad „basta”, o iki miesto liko 20 km !!!

Kadangi mašina „naujutėle“, ir nenorėjome „numušti“ garantijos galiojimo (nes po mūsų tvarkymo garantija galėjo ir negalioti), tai teko skambinti į garantinius servisus ir t.t. Galų gale suradome serviso kontaktus, – tai „Bemo motors“. Įkalbėjome mus apžiūrėti be eilės – pavyko. Po to įkalbinėjome mus sutaisyti be eilės, sunkiai sekėsi derybos, kol į trasą neišleidome pasaulinės valiutos. Va tada reikalai ir pajudėjo. Aišku, mes Vidminui visą kelionę prikaišiojome jo pasiūlymą atiduoti meistrams NET du butelius degtinės, tačiau susitvarkę, apie 13 val. pajudėjome toliau.

Kadangi praradome net 7 valandas brangaus laiko, teko paspausti. Taip pravažiavome Berlyną, ir 10 val. vakaro atsidūrėme Amsterdame. Įsikūrę Amsterdamo centre patraukėme pasigrožėti naktiniu miestu, nes kaip žinia, šiame mieste visas grožis tik naktį …
Ir taip, ryte atsibudę Amsterdamo centre, traukėme tolėliau.

Per pietus buvome Briuselyje, o po pietų greitai pasiekėme ir Paryžių. Apsistojome pačiame Paryžiaus centre, prie Eifelio bokšto, patraukėme link lankytinų vietų. Prisikultūrinę, įsigiję suvenyrų, jau temstant žinoma užkopėme į Eifelio bokštą, kaip gi kitaip.

Iš miesto centro traukėme link Versalio rūmų. Čia radę šaunią aikštelę, joje ir apsistojome.

Kėlėmės anksti ryte 6 val. Papusryčiavome nuostabių mūsų virtuvės vyr.šefo patiekalų, ir patraukėme į parodą.

I dalies pabaiga ….

———

II dalis:

Taigi, atsikėlę ankstyvą šeštadienio rytą, skaniai papusryčiavę patraukėme į parodų rūmus COMEXPOSIUM. Apsukę kelis ratus aplink parodų rūmus radome vietelę prisiparkuoti. Ir visi draugiškai patraukėme į parodą.

Mūsų laukusios parodos tema: „Naujiems energetikos resursams – daugiau nei amžius“
Pirmas parodos įspūdis buvo pribloškiantis. Paroda vyko 4-jame pastato aukšte, taipogi lauke, ir užėmė arti 5000 kv. m. ploto. Viso parodoje dalyvavo daugiau kaip 300 firmų, klubų, dalyvių, pristačiusių savo klubų automobilius, motociklus, karinę techniką, įvairius aksesuarus, ekipuotę, restauracijos priemones, medžiagas, detales ir t.t. ir t.t. Tuo pačiu metu vyko mugė, prekyba, kuomet galėjai įsigyti ne tik transporto priemonei reikalingą detalę, bet ir suvenyrą, smagų niekutį pasipuošti garažui, namams ir kt.
Po pirmųjų trijų valandų ekspozicijų apžiūrinėjimo, pasikalbėjimų su parodos dalyviais, svečiais, pasifotografavimo ir kt., traukėme link kavinukės atsipūsti. Kadangi kavinėje vietos visiems trūko, tai nesivaržydami įsikūrėme greta kolegų ant grindų.

Atsipūtę – patraukėme toliau. O eksponatai – toks vaizdas niekada nesibaigs… kur beeitum vienas eksponatas gražesnis už kitą. Ant kai kurių automobilių/motociklų buvo uždėti numeriai, kas reiškė, jog šios transporto priemonės vasario 14-15 dienomis bus išstatytos pardavimui per aukcioną. Kaip pavyzdžiui vienoje iš nuotraukų matyti numeris Nr.142  – ant brangiausiai įvertinto automobilio Bugatti Type 57S Atlante 1937 m. Parodos metu šis automobilis buvo parduotas už rekordinę 3,4 mln. eurų sumą. Ekspertai prieš aukcioną šiam automobiliui prognozavo kainą nuo 2,75 mln. iki 4 mln. Taip, kad faktiškai neapsiriko (straipsnį apie šį automobilį skaitykite čia. Palyginimui, kitų parodoje demonstruotų, ir antrą-trečią vietas pagal kainos dydį užėmusių automobilių kaina buvo 450 tūkst. eurų (Maseratti 5000 GT Alemano 1962 m. bei Mercedes 300 SL roadster 1957 m.)

Parodos eksponatai, skirtingai nei dalyviai, buvo parengti ekspozicijoms, stengtasi pritaikyti, panaudoti atitinkamą aplinką.
Prancūzija – mums, oldtimer gerbėjams mažai žinomas kraštas, dėl to kiek suprantamai stebino šio krašto specifika. Prancūzai – savo šalies produkcijos gerbėjai, ir tai suprantama. Pas juos gausu CITROEN, PEUGEOT, RENAULT gerbėjų, dėl to ir parodoje buvo gausu citromanų, pežistų, reno „fanų“. Yra net atskiri klubai pagal modelių markes, pvz. RENAULT 403 Klubas (kas reiškia, jog jie yra 403 modelio gerbėjai), RENAULT 405 klubas, 407 klubas, CITROEN DS klubas, 2CV klubas ir t.t. ir t.t. Taip pat gana daug gerbėjų buvo Alfa Romeo, Maseratti, Bugatti, amerikietiško stiliaus transporto priemonių. O mažiausiai oldtimer transporto priemonių buvo vokiškosios „pakraipos“. Nenorime spėlioti, tačiau tai ko gero taip jau istoriškai susidėliojo…
Taip pat pakankamai mūsų akiai neįprasti vaizdai – sportinių oldtimer automobilių gausa. Didžiulė gausa automobilių, motociklų modeliukų, žaislų ir t.t. ir t.t.
Taigi, parodoje praleidę visą mielą dieną nuo ryto iki vakaro, jautėmės daugiau nei pavargę. Pavargę, tačiau sužavėti tuo ką matėme.
Grįžę namo, t.y. į savo mielą kemperiuką, kiek pavažiavome nuošaliau, ir greituoju būdu užmigome bei sapnavome tai ką patyrėme…
O štai ir keletas nuotraukėlių:

Įspūdingi parodos eksponatai

Bugatti Type 57S Atlante 1937 m.

Ant lango matomas numeris – 128. Ši transporto priemonė dalyvauja aukcione, ir ją galima įsigyti

Gan nemažai buvo eksponuojama transporto priemonių su ekologišku kuru – varomos kietuoju kuru, anglimis, malkomis.

Visa, kas susiję su transportu, žaislai, laikrodžiai, šiukšliadėžės, ekipuotė, literatūra ir t.t. ir t.t. Šios tematikos ekspozicijos iš ties gausios.

gausus ekipuotės, aprangos, uniformų ir kt. pasirinkimas. Kaip gi nepasimatuosi?

o jau dviračių, triračių tr.priemonių gausumas – nei regėtas, nei matytas. Įvairių įvairiausių, ir su kietu kuru, ir su grandininėmis pavaromis, diržais, kardanais ir t.t.

Jūsų dėmesiui dar keletas eksponatų

pabaiga ….