Ar pamenate pirmąjį straipsnį apie Antrojo pasaulinio karo wehrmacht’o sunkvežimį Praga RN? Priminsime – jį rasite čia: Praga RN, 1 dalis

Kaip broliai Ramūnas bei Darius tarė, taip ir padarė. Visas automobilis buvo išardytas iki smulkmenų. Kruopščiai nusmėliuotos visos metalinės bei medinės dalys, nugruntuotas bei po dalelę perdažytos. Teko pasirūpinti technine literatūra, ją pavyko rasti interneto platybėse.

Pradinis vaizdas

Prasidėję ardymo darbai

Prasidėję surinkimo darbai

Automobilio medinė dalis – kėbulas buvo ypač apgailėtinos būklės. Jo restauravimas kėlė didžiausią galvos skausmą, nes apart medinės dalies, specialių medinių kaladėlių ir kt., reikėjo pasirūpinti begale kabliukų, lankstų, specialiomis uždedamomis metalinėmis juostomis, veržlėmis, kniedėmis, kuro kanistrų laikikliais, spynomis, metalinėmis dėžėmis ir kt. Laimei pavyko rasti meistrą, kuris su dideliu kruopštumu bei nuoširdumu ėmėsi darbo. Siekiant neišbarstyti visko po varžtelį, esama medinė konstrukcija buvo naudojama kaip pavyzdys, tuo pačiu metu darant naująją.

Visos metalinės dalys buvo smėliuojamos, gruntuojamos.

Restauruojant automobilį, teko atsisakyti prieš tai sumontuoto elektrinio šildymo pečiuko, nes originali konstrukcija jo nenumatė. Rūgšties siera buvo „pragriaužusi“ kabinos metalą bei kuro baką (esantį po keleivio sėdyne) kiaurai, teko tai sutvarkyti, daryti naujus „išlenkimus“, lituoti benzino baką, kuris yra 90 l.

RM

Naudojant originalius sėdynių pagrindus, pasiūtos naujos sėdynės, pasiūtos naujos „daiktadežės“ ant vidinių automobilio durų.

Niekaip nepavykus surasti originalių padangų, teko naudotis esamomis, jas pilnutinai restauruojant. Pakeisti visi įmanomi skysčiai, vamzdeliai bei šlangelės, tarpinės ir kt. Aukšto slėgio žarneles (jų pajungimo mechanizmus) teko gamintis visiškai naujas, nes pritaikyti analogus ir nesinorėjo ir faktiškai nebuvo ką. Taip pat naujai gamintas langas, veidrodėlis. Naujai sutvarkyta stabdžių sistema, naujos kaladėlės, spyruoklės, cilindriukai ir kt.

Pagal techninę literatūrą bei foto nuotraukas teko gamintis kitas trūkstamas medines bei metalines dalis. Čia mums pagelbėjo Retromobile klubo narys Valdas. Po jo darbų, kartais būna, jog net susimaišome kuri detalė originali, o kuri jo pagaminta.

 

Kiti darbai

Rezultatu besidžiaugiant, 2012.12.08

Kaip ir prie kiekvieno automobilio, taip ir prie šio dar yra baigtinų darbelių. Mažai abejotina, jog tie darbeliai kada nors pasibaigs… Ateities planuose šiam automobiliui yra sumąstymas padovanoti lankstus brezentui, patį brezentą, specialų karinį markiravimą, Notek‘ą ir kt. Kariniai originalūs kuro kanistrai jau paruošti, belieka juos sutvarkyti, kad būtų tinkami naudoti pagal paskirtį…

Automobilio restauravimo darbai prasidėjo 2011 metų kovo mėnesį, ir su pertraukomis baigti 2012 metų lapkričio mėnesį.

Dalis  „Retromobile” komandos, prisidėjusios prie Praga RN atgimimo